Dag 1

Mitt hela namn är Maja Elin Märta Andersson. Mina föräldrar bestämde sig för andligen Maja eller Martin (beroende på om jag skulle ha blivit en pojke/flicka) som ni vet så blev det Maja. Elin och Märta är från Mammas och Pappas mostrar. Mitt efternamn fick jag av pappa som heter Andersson men sen ca två år tillbaka så har mamma också fått efternamnet Andersson, haha. = Att dom har varit gifta i snart tre år. Jag föddes 21 mars 1996, jag vet inte riktigt vilken tid jag föddes men det går nog ändån. Mamma och Pappa flyttade in i vårat hus nio dagar innan jag föddes och där bor vi fortfarande,alltså har jag aldrig flyttat. Vårat hus är stort och rött, har två våningar och en källare. Mitt rum är på övervåningen. Det är typ en utav Älvsbyns äldsta hus,hehe. Jag har en Mami/Anna, en Papi/Ulf och värdens jobbigaste Bror/Hampus + våra söta katter.

Om jag skulle beskriva mig själv som person, skulle jag beskriva mig själv som väldigt omtänksam, lättirriterad , positiv och smart. Jag har alltid varit en person som varit blyg och som rätt ofta kan bli osäker på saker & ting och som gärna gör fel ibland. Om någon som står mig nära mår dåligt mår jag själv dåligt av det. För att se någon må dåligt är de sista jag vill göra. För mindre än ett år sen hände något som har förändrat mej väldigt mycket, både bra och dåligt. Jag mådde väldigt dåligt då och sen efter det så har det gått väldigt mycket upp och ner. Jag kommer aldrig glömma det men under den tiden fick jag se hur underbara vänner kunde svika mej när jag behövde dom som mest. Dock så Fick jag en vän som jag kanske inte hade fått annars, Elvira. Även fast vi knapt kände varandra så ville hon lyssna och finnas där. Allt det där har ändå gjort mej lite starkare, nu i efterhand så kan jag tyck lite synd om dom personerna som jag hatade. Jag har gjort massa saker som jag ångrar, bråkat mycket med mina föräldrar, gjort saker jag inte skulle/sagt saker jag inte skulle ha sagt, litat på fel personer.. Listan är lång.
Jag har inget speciellt intresse just nu men för några år sedan var mitt intresse nästan bara Handboll och fotboll. Jag var väl aldrig speciellt bra men jag tyckte iaf att det var väldigt kul. Men förra året slutade jag både med handboll och fotboll. Eller jag har några intressen - att fota, designa och att sminka mej/folk. Det känns som om det vore typiska tjej intressen och jag vill ju vara speciell, haha. Det med sminkning har typ utvecklas mest nu, jag vet inte varför. Jag tycker typ bara att det är grymt kul att mixa massa med smink och ögonskuggor. Eftersom att jag tycker att det är kul att sminka mej så göra jag nästan aldrig något åt mitt hår. Ibland så kammar jag det nästan inte det ens, hehe. Jag brukar bara låta det hänga och har mest högerbena men ibland också mittbena.
sådär, det här får buga :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

ELIN efter mammas MORMOR

MÄRTA efter pappas MORMOR

inte mostrar

maja

2011-01-26 @ 21:27:19
URL: http://mittval.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0