784

 
 
Räknar i hemlighet ner till den 9 agusti då det blir mitt sommarlovs höjdpunkt. Mitt sista sommarlov. Har redan hunnit med en intensiv resa till huvudstaden, insett att jag duger till mycket samt att jag inte är mig själv riktigt hundra procent. Har en dålig vana att ta mig själv i sista hand. Ingens samvete kan vara svartare än mitt. Om man skulle fara tillbaka till mig själv för ett år sen och gissa vars jag skulle vara idag, så skulle jag aldrig gissa på det här. 
 
 
Jag har gjort slut med några av mina bästa vänner. Just för att jag måste lägga mer tid på mig sjäv. Hur mycket man än vill, så kanske man inte är på samma stadie i livet. Sen är det vänner som inte ville vara vänner med mig på dem villkoren jag ville, vilket bara är att acceptera. Livet går vidare. Man saknar vänner. Jag fårför mig att jag ska "ställa allt till rätta" men inser snappt att människor förändras. Det har jag också gjort, vad skulle jag ha gjort om jag var samma person som jag var för ett år sen. Trampar på samma stig. Man saknar minnen men kanske egentligen inte personerna som inte är desamma längre.
 
 
Lyssnade på en intervju med Joel K när det blev tal om vänskaprelationer så sade han : ibland måste man ta bort några vänner för att få plats med nya. Inte riktigt vad jag har tänkt. I min filosofi kan man ha tusen vänner, men man gör olika saker med dem, för som tur är vi ju olika. Nya människor har jag fått träffat, vissa har tagit mig med storm och andra har haft det där lugnet som jag behöver. 
 
 
Att jag får vara mig själv. Jag befinner mig runt människor som är positiva (alla har ju sina stunder, dem som klarar av mina är otroligt) och låter mig vara som jag är. Det är snabbt att man kommer in i det. En socialgrupp när man inte får ha sina åsikter eller kanske klä sig på ett sätt. Just att släppa på det där som berättar hur du ska vara. Viktigast, bestämma sig för vad som är viktigt att lägga ner energi på. Det är nog synen på det som har gjort att jag knappt känner igen mig själv ett år tillbaka i tiden. Det som i slutendan räknas är dem som kan sova gott om nätterna och har bestämmt sig för vad som är värdefullt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0